torsdag 18 november 2010

22.50

god afton. idag fick jag ett trevligt sms av mamma där det stod att det var 50% rea på allt på bik bok idag. jag, karin och astrid åkte dit efter skolan. jag köpte några grejer, kanske lägger upp en bild imorgon. jag är verkligen som en ullaredstant. jag köper allt som är billigt. jag älskar lagerhaus, det är kitchigt och billigt. när jag går in på lagerhaus och ser alla grejer, speciellt alla färggranna smörgnivar, decilitermått och juvelprydda diskhandskar, blir jag sjukt sugen på att flytta hemifrån, och inreda min lägenhet. det ska vara en sekelskifteslägenhet, högt i tak, breda lister, dubbeldörrar, stuckatur, vita väggar, breda golvplankor som jag ska vitlacka. köksgolvet ska vara lackat i svarta och vita rutor. det ska vara en 2:a, helst en trea så jag kan ha en liten ateljé. det ska vara mycket vitt i vardagsrum och sovrum och sen kitchiga överraskningar. en stor porslinshund i ett hörn eller en sån här vid sängen. det ska finnas mycket böcker och skivor i min lägenhet. en strävhårig tax och en ludde också. gärna lite diplom. aa, det är det jag drömmer om, när jag sitter på blå-express in till skolan, det och rosa decilitermått.


två av mina tavlor som nog också får följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar